Zophisticated Firfod

Somsagt så skaffade jag ju en unghäst för ca 2 månader sedan. Zophisticated Firfod heter mitt nya hjärta och han är bara 2 år(1,5) så han är bara en bäbis. Egon som han kallas kommer från stuteri Firfod i Danmark och är den snällaste indevid som jag någonsin träffat! Vad vi än gör med honom så ser han på det på ett posetivt sätt. Galet go' och så himla lättlärd. Hade aldrig åkt transport i hela sitt liv innan han kom till oss och han hade varit hur snäll som helst! Bettet accsepterade han utan problem också. Hitills så har vi inte haft honom någon nosgrimma på honom men det får han pröva sen.



Bild på Egon. <3




Thor i min jättegamla remonnosgrimma!

De senaste gångerna jag ridit thor så har jäag även ridit på remont nosgrimma då jag har haft lite problem med att han gapar och försöker smita undan så nu har jag prövat remontnosgrimman. Somsagt så tycker jag inte att det är jättesnyggt men han klär lite bättre i det än förut och det är ju väldigt bra att ha remontnosgrimma på unghästar så att vi ska skaffa en till :)
Remontnosgrimman på bilden under är jätte fin!
Den är ifrån hööks och kostar 359:- :)
mumma!



puss och kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0