Tävlingsoutfit? Jovisst!

(Jag ber om ursäkt för alla mina bilder, min dator med photoshop på kraschade nyligen så flartalet bilder får duga för tillfället)

Som alla vet så är det väldigt populärt att göra tävlingsoutfits, men visst är det tråkigt att ALLAS outfits ser likadana ut. Men jag tänkte på att man kan lägga till en liten, liten speciell detalj som man inte sett förr.
Jag tänkte mig en slips!
Visst finns det killar som rider i slips men jag har aldrig sett en tjej i slips. Så jag tänkte, varför kan inte jag vara den första i mitt län?
För 20-30 år sedan hade de flesta ryttare slips när de tävlade och jag tycker själv att slips ger ett väldigt stilrent intryck.
En marinblå slips har jag redan införskaffat och den var inte ens särskilt dyr.
200:- betalade jag för en marinblå slips i 100% siden (Har jag för mig).


Så nu tänker ni säkert att jag skojar, men jag tycker verkligen att det är jätte fint med med slips till kavaj som matchar till schabraket. T.ex. det ni ser under, ett jätte fint schabrak från HV Polo. Precis som jag gillar så är det väldigt simpelt och stilrent, LOVELY!
Jag har ingen prislapp på schabraket men skulle tro att det låg runt 700 kr, helt klart prisvärd!


Och när vi återkommet till ryttarens klädsel så behöver det inte vara en tröja från Kingsland, Mountain Horse eller hästmärken överhuvudtaget! Det har blivit som en fixidée om märkes saker. Det ska vara märkes kläder från top till tå, ridbyxor, ridstrumpor, tävlingströja o.s.v. Min tävlingströja kommer HM och den ser inte alls "skabbig" ut bara för att den inte har ett märke på armen som bevisar att den kostat mer. Det viktiga är att få det hela att funka, och gör det på ditt eget sätt.

Vad tycker ni om mina idée om den underbara slipsen som jag vill ska komma tillbaka till ridmodet?
Hur viktigt tycker ni att det är med märkeskläder?
Kommentera gärna med era åsikter!
Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Viktor

2011-01-09 @ 00:58:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0