Måndag:

Idag var det en "soft" dag och jag är endå helt slut!
Upp vid halv 8, frukost men det är inte relevant. Och vid 8 var det utsläpp av alla hästarna. Jag har nästan lärt mig namnen på alla. Mocka alla ponny boxarna, shit vad svårt det var att mocka i halm när man är van med torv!
Det var bara 1 häst att rida idag och det fick bli "Champers"


Vernons Veuve Clicquot RNF 149
Hingst fd. 1996
139cm

Vinnare av Nationella Lilla Rundan på Sv.PonnyDerby-08 m Sara Larsson.
Vinnare av Championatet LA på NF SM-08 m. Sara Larsson.
Silvermedalj på NF SM idressyr-08 m. Sara Larsson.
Vinnare av B-finalen SM 2006 m. Mathilda Månsson.
Vinnare av B-finalen i Lilla Rundan Sv.PonnyDerby-06 m .Josefin Lunn
Vinster o plac. i LA/FEI dressyr, LB hoppning
Silvermedalj  NF SM i dressyr 2004

 Välutvecklad, elegant, maskulin med god resning.
 Vackert huvud, välliggande bog, bra djup.
 God hasinskening.  Ren energisk skritt.
 Välbalanserad taktmässig trav med bra bogfrihet.
 Mycket gott temperament. True to Type.

Jäkla fin häst, och jag har alltid gillat honom, enda sedan jag var liten.
Men han var inte lätt att rida utan jag fick slita rejält, men mot slutet så fick jag lite schvung i honom och Ingela var nöjd med oss!
*Stolt*
Ta hand om Champers och sedan in för att käka, något som verkligen behövdes då man var VRÅL HUNGRIG vid det laget.
Ut i stallet igen och nu skulle man ta in hästarna igen.
Det finns två som är riktigt stora! 180 cm i mankhöjd, då är man inte så stöddig.
Vila.
Kvällsfodring, mocka ur skiten åt ponnierna så blir det inte lika mycket i morgon och fylla på vatten åt storhästarna.
Det var lite kort vad man har gjort idag. Imorgon blir det mer detaljer och lite bilder tror jag.
Puss och Kram
Ida-Henrietta Pegers


Kommentarer
Postat av: karin

Tycker att du borde blogga varje dag även fast du inte praoar :D

2010-10-19 @ 20:29:45
URL: http://kami.webblogg.se/
Postat av: Linn Forsström - satsande ponnyryttare

Cherrys pappa ju :D

och du vet att du kan rida, väldigt bra.

2010-10-21 @ 11:51:00
URL: http://linnforsstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0