Vila.

Idag fick Thor vila eftersom han gått tre dagar i rad, igår red vi ju dressyr i stora ridhuset.
Och idag fick han även ett "nytt" träns, det är rättare sagt ca 25 år gammalt (?), mörkbrunt och en remontgrimma!?
Och jag hatar verkligen remont grimmor, hur de ser ut och att hästarna får så långa huvuden. Sen har jag ju inget emot hur det fungerar och defenetivt inte de som rider på det. Och anledningen till att jag ska pröva remont när jag hoppar är när jag tävlar så gapar han så mycket och det gör han inte på träning. Så vi prövar med remont för att se om det funkar, alltid bra att ha med just ifall han blir "gapig".

Åter till gårdagen. Red dressr i stora ridhuset och när jag kom in var det smockfullt. Två ston, var av det ena är Thors, Baileys, hingst samt två valacker. Två försvann ganska snabbt och sen gick de ut en efter en.
Thor var faktiskt jätte fin i nästan hela tiden även om han protesterade när det blev jobbigt och slog sig fri några gånger så blev han riktigt häftig på slutet. Verkligen arbetade genom kroppen!
Har tyvärr inga bilder :( får ta och skaffa en personlig hästfotograf :D






Förlåt för den dålia bild kvalité men så ser min stackars ponny ut i remontgrimma.

Svar: Jag tänker mycket på det när jag själv vet att jag blir passiv men annars har det mycket med min sits att göra. När jag vrider ner handen, låser den och skjuter fram axlarna så blir det lätt att jag lyfter lite från sadel och tappar då lätt skänklarna där med drivningen. När jag hamnar i rätt position så kommer drivningen i benen av sig självt. :)
(går det att förstå? Lät mycket enklare i mitt huvud!)

Kommentarer
Postat av: gissa? ;)

du glömde skriva att jag var med!:(<3

ledsen att jag inte kom idag men jag orkade, astrött... gick det bra?:)

2010-07-27 @ 16:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0