Uteritt.

Igår blev det lite tajt med bloggandet efter att jag ridit ut igår han jag bara sticka hem innan jag skulle iväg igen.

Igår red vi ut runt den så kallade "Larsson rundan" eller "Kärleksstigen" som är en dela av rundan.
Hanvar som vanligt riktgt pigg och bjöd framåt. Arbetade honom lite i traven och red skolonra längs med vägkanten. Med skolorna menar jag öppna, sluta och skänkelvikningar. Fick till några riktigt bra. När jag skulle galoppera var han verkligen på hugget, han stack faktiskt med mig några gånger och då kan jag säga att det gick fort på grusvägen. 
 Men tillslut fick jag honom att arbeta någolunda, jag ha pelham betnär jag rider ut, inget bett som jag egentligen tycker om att rida på. Trivs bättre på tredelat men när jag rider ut så ser jag hellre att jag får stopp på honom, även om varken han eller jag inte tycker så mycket om bettet. Tycker att det är så himla mycke bett, tungt och klumpigt, men det är betydligt bätter än pessoa då det finns stop/broms med kedjan snälla mot häste osv.

Vad tycker ni om pelhambett?




Jag har själv ett tvådelat. ;)

Kommentarer
Postat av: Hoppteamet - Emelie

red på rakt på Hannibal förut, och det funkade riktigt bra. vill man ha ett skarpare bett tkr jag pelham verkar bra iaf, beror ju helt på vad du har för häst :)

2010-07-29 @ 18:33:28
URL: http://hoppteamet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0